این مطلب ارسال شده است در روز جمعه, خرداد ۱۴م, ۱۳۸۹ و در ساعت ۸:۵۸ ب.ظ تحت دسته مناسبت ها, یادداشت های شخصی. شما می توانید نظرات این مطلب را با استفاده از RSS 2.0 خوراک دنبال کنید. همچنین می توانید نظر بدهید یا، بازتاب از سایت خود ارسال کنید.
حاج محمد
وب نوشته های محمد ابراهیم فلاحی

۲۱ سال است که خورشید از خانه رفته و ما سوگوار خورشیدیم
۲۱ سال است که دیدگان ، لبخندهای زیبایش را نمی یابد.
۲۱سال است که شب ، رنگ لباس مردم شده است.
۲۱ سال است که عطر نام و یادش ، نیمه خرداد ما را معطر میکند.
۲۱ سال است که روح خدا به خدا پیوست .
اماما ، از دل نرفته ای اگر از دیده رفته ای…
* امروز مراسم بیست و یکمین سالروز رحلت امام امت (روحی فداک)، مثل همیشه با شکوه تمام برگزار شد. بعد از صحبت های رییس جمهور ، سید حسن خمینی ، نوه امام طبق روال هر ساله برای سخنرانی به جایگاه رفت که عده ای با شعارهای مختلف (اعم از نواده روح الله سيد حسن نصرالله ، اي يادگار امام رهبر ما خامنه اي والسلام ، بصيرت حاج احمد هديه به بستگانش و … ) و عدم سکوت ، مانع از سخنرانی ایشان شدند.من هم خیلی به رفتار و برخوردهای سیدحسن در جریان فتنه انتقاد دارم . اما آیا این برخورد درست بوده ؟ اگر طرف حساب ما کروبی ، موسوی و یا امثالهم بودند، قضیه مشخص است . اما سید حسن در کنار معایبی که در نوع برخوردها و دیدگاه ها ، مخصوصاً بعد از جریان فتنه داشته ، مزایایی هم داشته که مجال برای بیان آن نیست. شاخص برخورد با افراد برای ما ، مخصوصاً در جریانات فعلی کشور، رهبری است و در جریان امروز هم برخورد رهبری ، نشان از عدم رضایت از چنین برخوردی بود. ابتدا بوسیدن پیشانی سید حسن و بعد هم آغاز کلام با توصیه به تقوا در گفتار و رفتار ، نشان از عدم تایید برخورد عده ای از مردم در مراسم امروز بوده. امیدوارم دیگر شاهد چنین برخوردهایی که به نظرم نشان از بی اخلاقی دارد نباشیم . وامیدوارم که دوستان خرده نگیرند که چرا به چنین برخوردی انتقاد کردم … ملاک برخورد برای ما رهبری است و والسلام . والله اعلم

در همین رابطه : آهستان , کاتب باشی , کشکول , خبرنگار دیجیتال , خرچنگ زاده در غربت , عطر ریحان

خرداد ۱۴م, ۱۳۸۹ at ۱۰:۰۲ ب.ظ
سلام دوست عزيز
اين يك كامنت خصوصي است. مخصوص حاج محمد عزيز
اولا : عده اي نبودند همه جمعيت بودند (شما كه نبوديد ببينيد)
ثانيا : برادر شما اصلا ايشان را نمي شناسي بهتر است اطلاعاتتان را زياد كنيد. (اگر دست ايشان باز بود …)
ثالثا : مردم ما در طول سال كجا با ايشون برخورد دارند و بايد اعتراض خود را نسبت به كارهاي ايشون نشان دهند؟؟؟؟؟
رابعا : ميشه چهارتا مزاياي ايشون را بيان كنيد؟؟؟؟
خامسا : رهبري ايشون را به عنوان فرزند انقلاب مورد تفقد قرار دادند
بله ما هم ايشون را منافق و در سطح موسوي و كرئبي نمي دانيم ولي ايكاش با آنها هم كاسه نميشد …
سادسا : برادر شما تا حالا نمازجمعه نرفتيد؟ توصیه به تقوا در گفتار و رفتار، در ابتداي سخنرانيهاي آمام خامنه اي هست.
سابعا : توي همين ارديبهشت ماه ايشون با كروبي و موسوي و خاتمي و خوئيني ها سر يك ميز بودند. (بطور رسمي و علني)
متاسفم كه شما چشمهايتان را بستيد و ميگوئيد انشاالله گربه است.
ياعلي
[پاسخ]
حاج محمد پاسخ در تاريخ خرداد ۱۵م, ۱۳۸۹ ۱۲:۴۹ ق.ظ:
با اجازه از این دوست عزیز.چون مشخصاتی از خودشون نذاشتند. صلاح دیدم ، پابلیش کنم. چون باید جواب میدادم
اولاً مطمئن باشید همه جمعیت نبودند ، شاید اکثراً بودند که باز هم نمیشود گفت همه
دوماً من خیلی خوب ایشون رو میشناسم . شاید! بهتر از شما . و اتفاقا خیلی هم نقد دارم به ایشون . اما این دلیل نمیشه که مراسم بزرگداشت حضرت امام جنبه حاشیه ای پیدا کنه
ثالثاً این هم شد دلیل ؟
رابعاً ، گفتم از مجال خارجه . اما همین احترام و ارادت به رهبری حتی اگر در ظاهر باشه (که احتمالاً هست) هم برای خودش کلی ارزش دارد . لااقل برای من
خامساً رهبری که امروز توصیه به روشن کردن و شفاف سازی کردن داشتند، یقیناً کاری رو بدون دلیل نمیکنند. به نظر شما رهبری با کسی تعارف دارند ؟
سادساً چرا رفتم برادر . خیلی هم رفتم . اما شما احیاناً دیدید خطبای جمعه چطور شروع میکنند و چطور به توصیه به تقوی میرسند ؟ حال سخنان رهبری رو یکبار دیگه گوش کنید . تاکید رهبری بر تقوی گفتار و کردار و … مشخصه که ایشون نیت خاصی دارند.
سابعاً بله . دیدم تصاویر اون دیدار رو که در عروسی بود . ضمن اینکه تاکید میکنم مجدداً بر اینکه به خیلی از اعمال سید حسن نقد دارم ، اون عروسی یکی از اقوام نزدیک سید حسن بود . در اینی هم که ایشون نباید شرکت میکردند هم شکی نیست. ولی ارتباطش رو با این جریان نفهمیدم
ممنون از نظراتتون دوست من . اما من چشم هایم را نبستم . من انشاءالله مطیع امر رهبرم . احمدی نژاد و موسوی و سید حسن و امثالهم . هر کی میخوان باشند . تا پشتیبان رهبری و انقلاب هستند ، من به شخصه به اونها احترام میذارم و الا یه پول سیاه هم برای من ارزش ندارند.
والله اعلم . علی علی
[پاسخ]
خرداد ۱۴م, ۱۳۸۹ at ۱۱:۳۱ ب.ظ
بسمه تعالي
با اين موضع گيري هاي سيد حسن به روح امام قسم حقش بدتر از اين بود
[پاسخ]
خرداد ۱۵م, ۱۳۸۹ at ۱۲:۲۷ ق.ظ
http://pasdaran.persianblog.ir/post/۹۸۷/
[پاسخ]
خرداد ۱۵م, ۱۳۸۹ at ۱۲:۵۶ ق.ظ
سلام حاجی
منم موافقم…نباید اینجوری برخورد بشه…البته معتقدم اینجور آدما رو باید با پنبه سر برید…مثه کاری که با هاشمی میشه
علی علی…
[پاسخ]
خرداد ۱۵م, ۱۳۸۹ at ۱:۰۲ ق.ظ
سلام
پدرم در اومد تا نظر بدم
خدا به من اجر بده
چون یه بیست دقیقه وقت گذاشتم تا نظر بدم
خیلی نوشته بودم اما به خاطر چند بار خطای آقای وردپرس دیگه نمیتونم
اما من با مقداری شعار در ابتدا موافق بودم ولی ادامش دیگه بی اخلاقی بود
ما فدایی رهبریم و از رهبر جلوتر نمیریم
ما نباید به رهبری بفهمونیم یکی بد هست
بلکه اون رهبریه که هر وقت حتی غیر مستقیم گفت یکی خوب نیست ما زمین و زمان رو یکی میکنیم
همون شعار های اول برای اینکه آقای نوه امام بفهمه داره چه غلط هایی می کنه . و مردم برااشون اصل و نسب ملاک نیست بس بود
موفق باشید
پاسخ حاج محمد : آره . شعارهای اول خیلی خوب بود . بعدش دیگه …
اروری هم که نوشتید برای این بود که ایمیل خودت رو در قسمت فرم ننوشتی
[پاسخ]
یکی پاسخ در تاريخ خرداد ۱۹م, ۱۳۸۹ ۱۱:۰۷ ق.ظ:
خدا شفاتون بده!
[پاسخ]
خرداد ۱۵م, ۱۳۸۹ at ۱۱:۳۳ ق.ظ
حضرت اقای حاج محمد سلام
۱)آیا همینهایی که جلوی حن مصطفوی ایستادند در مقابل رهبری سکوت نکردند و تمام وجودشان را جذب گفته های رهبرشان کردند.
۲) حضرتعالی از محاسن سید حسن هم بگو، اگر برای شما مجالی نیست برای من خواننده مجال هست تا بخوانم، ببینم آن محاسن یک سال اخیر ایشان چه بوده(ملاک حال فعلی افراد است).
۳) ما منتظر ارائه محاسن ایشان هستیم.
۴) برخلاف نظر شما، آقا در طول سخنرانی شان خط امام را که مشخص میکردند چند بار تاکید کردند مواضع صریح امام شاخص است، شاخص است. تا آقایان حسن مصطفوی و … که نظراتی مبنی بر ارائه چهره ملایم از امام برای جذب بیشتر دارند کمی به خود بیایند و دیگر صدا و سیما را محکوم به انحراف خط امام نکنند با آن نامه مفتضحی که نوشتند در مورد”شاخص”.
۵) اگر دست آقا به نشانی آرام شدن مردم نبود، احساس جوشیده از قلب این مردم تا پایان مراسم لبریز بود. واقعا متاسفیم که روزی نواده امام را اینگونه می بینیم. امامی که حتی ساواکی ها هم نتوانستند علیه اش یک شعار بدهند. خداوند خود حق را آشکار می کند. دست خدا گاهی از آستین همین مردم بیرون می آید.
[پاسخ]
حاج محمد پاسخ در تاريخ خرداد ۱۵م, ۱۳۸۹ ۱۲:۰۳ ب.ظ:
وعلیکم السلام حضرت آقای علیرضا(مهندسی فرهنگ)
۱-چرا برادر . همین جمعیت در مقابل کلام رهبری معظم سکوت کردند . اما ارتباط این بحث کجاست ؟ من به شخصه در کنار انتقادهای فراوانی که به سید حسن دارم ، دیدگاهم این است که شاءن مجلس بزرگداشت حضرت امام ، بزرگتر از این حرف هاست که اینچنین دچار حاشیه بشود.
۲- یکبار هم عرض کردم ، مهمترین حُسن سید حسن این بوده که در ظاهر هم شده (به هر دلیلی)احترام به رهبری رو حفظ کرده . اون مواضح صریح هم که رهبری تاکید کرده اند مطمئن باشید برای شخص سید حسن نگفتند . برای خیلی از خواص گفتند . وقتی رهبری در ابتدای سخن و بدون سلام و صلوات بر چهارده معصوم، از همه خواستند که در مخالفت با هرکس، گرفتار ظلم و بی تقوایی نشوند و در برخورد و کردار خدا را فراموش نکنند ، کمی فکرکنیم که ایا ممکن نیست منظور نوع برخورد با سید حسن بوده باشد ؟
۳- اینکه عرض کردم مجال نیست . به دلایل مختلفی بوده . مهمترین و شاید اصلی ترین و شاید تنها حُسن ایشون هم که در بند قبل عرض کردم.
۴-باز هم تاکید میکنم مطمئن باشید و باشیم که توصیه های آقا تنها به ایشان برنمی گشت و تنها ایشان مخاطب کلام رهبری نبودند . حال شما برداشتتان اشتباه هست یا بنده والله اعلم .
۵- در این شکی نیست که من و شما دوست داریم نوه امام امت روحی فداک را در بهترین حالات و جایگاه ها و بهترین برخوردها و دیدگاه ها ببینیم . به قول بزرگی سید حسن بچه است و نباید کاری کرد که لج کنه . به راحتی میشه سید حسن را از جمع سران فتنه خارج کرد و …. منوط به رعایت اخلاق .
والله اعلم
[پاسخ]
علیرضا پاسخ در تاريخ خرداد ۱۵م, ۱۳۸۹ ۴:۰۷ ب.ظ:
من حساب سید حسن را با فتنه گران جدا می کنم
اما مگر در زیارت عاشورا حتی بر علیه آن که تیر می سازد علیه امام هم لعن نداریم. آنها که ساکت نشستند در عاشورا تا امام را سر بریدند مگر مقصر نیستند.
پس بفرمایید این آقای سید حسن آقا هم از نام و نشانی خمینی داشتنشان هیچ سوء استفاده ای نکردند. من می پسم اگر خود امام الآن رهبر بودند و نوه شان در مورد سران فتنه موضعگیریشان نشست و برخاست دائم بود و سکوت… امام چیزی نمی گفتند… آیا مردم چیزی نمی گفتند…
شان مراسم امام اجل از این است که افرادی که با فتنه گران دست به یکی کرده اند با سکوت شان و البته همچین سکوتی هم نبوده ها(موضعگیری هایی هم داشته اند و عکسهایشان را هم با سران فتنه هر روز منتشر می شود) بیایند و به عنوان بازمانده امام سخنرانی کنند.
نه
بازمانده امام همین مردم اند همین ارزشهایی هستند که اقای حسن آقا وقت از بین رفتن این ارزشها سکوت کرد.
آقای حاج محمد آن موقع که من و تو رفتیم مدارس علمیه شعار دادیم مرگ بر کسی که عکس امام را پاره کرده است.
این بازمانده امام چکار کرد؟
پاسخ حاج محمد : ببین علیرضا جان
من تاکید کرده و میکنم . که به سید حسن نقدهای فراوانی دارم
شاید سزای اون بیشتر از این باشه که دیروز مورد اعتراض قرار گرفت
اما ! به هرحال سلیقه است دیگر . دیدگاه هست دیگر ! من عرضم اینه که مکان و زمان اعتراض ، مناسب این کار نبود
نگفتم رهبری با اینکار(معانقه و کلام ابتدایی سخن) سید حسن را تایید کرد
نه
شاید به نظر من نوعی این مکان و زمان مناسب این حرکت نبود . همین.
من قائل به اینم که مراسم رحلت امام نباید دچار حواشی بشود . متن است که مهم است
برای تاءدیب سید حسن هم فرصت بسیار است
بذارید یه تصویر سازی بکنم . شاید اصلا مناسب نباشه . اما این به ذهنم رسید.
سید حسن در چاه سران فتنه است ، اما دستش به دست رهبری است . ما نیاییم و این دست رو قطع کنیم .
ما بیاییم و سید حسن را از چاه در بیاوریم . حالا اگر هم قرار است دستش را قطع کنیم . مراسم ارتحال حضرت امام جایگاه مناسبی نیست.
والله اعلم
[پاسخ]
حبيب پاسخ در تاريخ تیر ۲۵م, ۱۳۸۹ ۵:۵۷ ب.ظ:
گاهي لازم است اينگونه بي مهري شود تا به خود بيايند هر چند در جريان انقلاب گاهي مردم فقط بر اساس يك شايعه كهمي گفتند فلاني ساواكي است همان جا بدون حكم اعدامش مي كردند!!! گناهش پاي خودشان اما بالاخره انقلاب كرديم! جريان همان رزمنده اي است كه روي خاكريز به صدام فحش مي داد و مي جنگيد. فحش نبايد داد اما وسط جنگ هم جاي تذكر نيست. رهبري هم حرف هاي زيادي زده اند كه روي زمين مانده هنوز. ولي ما در اين مورد چيزي نشنيديم از ايشان. پس اول به اولويت ها برسيم بهتر است.
يا علي…
[پاسخ]
خرداد ۱۵م, ۱۳۸۹ at ۱۲:۱۱ ب.ظ
حاج آقا توصيه ي آقا به تقوا هيچ ربطي به تاييد سيد حسن نداره ، ابتداي خطبه ي اول نماز جمعه اختصاص داره به توصيه ي مسلمين به تقوا
كمي نماز جمعه هم برويد !
پاسخ حاج محمد : سلام . ممنون از اظهار نظرتون . اما!
اول اینکه من نگفتم توصیه به تقوا یعنی تایید سید حسن. عرض کردم عدم رضایت از برخورد با سید حسن!
اما شما مقایسه کنید نوع بیان و جایگاه بیان این مطلب رو در مقایسه با نماز جمعه های دیگر رهبری
کار سختی هم نیست در سایت رهبری آرشیو تمام نمازها هست .
گوش کنید ببینید نوع بیان و جایگاهی که توصیه به تقوا میکنند
مطمئنم به تفاوت های فاحشی میرسید
موفق باشید
[پاسخ]
خرداد ۱۵م, ۱۳۸۹ at ۱۲:۱۷ ب.ظ
سلام علی آل یاسین!!!
حاجی جان نمیدانم چه اتفاقی افتاده که اگر رهبر هم راضی به کاری نباشد قشر خاصی که منسوب به او هستند باز کار خودشان را میکنند.
این حرکتها حرکت حزب اللهی نیست. این ها حرکت راستی هستند. کاش برای یک بار هم که شده باور میکردیم راستی که منسوب به اسلام است از نظر نتیجه فرقی با راست غیر اسلامی نخواهد داشت. یکی از آخرین پستهای وب قبلم را که یادت هست؟
(چپ را هم اگر نمیگویم چون هنوز درباره اش فکر نکرده ام .شاید آن هم همین باشد.)
جواب به کامنت نصر الله : این قدر این کلم ی مقدس منافق را به هر کس و ناکسی نچسبانید. حرمت دارد این کلمه.
[پاسخ]
خرداد ۱۵م, ۱۳۸۹ at ۲:۴۵ ب.ظ
نمیدونم چرا هر وبلاگی سر میزنم شما رفتین اونجا و توی هر پست چند بار تبلیغ کردین برای وبلاگتون.
به نظر من کار درستی نیست این نوع تبلیغ کردن وبلاگ بقیه بیلبورد نیست که روی این همه تبلیغ بچسبونین
پاسخ حاج محمد : و علیکم السلام
فکر کنم تعداد وبلاگ هایی که من آپدیت خودم رو در اونها نوشتم ، به ۴ برسه که خب حرکت متقابله . شما ببخشید (عذر میخوام) چرا مثل خبرگزاری فارس از رو هوا حرف میزنید ؟
تنها وبلاگی هم که دوبار این آپدیت خودم رو نوشتم ، آهستان بود که اشتباها اینطور شد .
ممنون از بذل توجه
[پاسخ]
رضا پاسخ در تاريخ خرداد ۱۵م, ۱۳۸۹ ۸:۵۶ ب.ظ:
بنده رو هوا حرف میزنم یا شما حواستون یه کامنت هایی که میزارین نیست؟
http://zahra-hb.com/۱۳۸۹/۰۳/we-are-indebted-khomeini-for-islam/
اینحا هم دو بار آپدیت خودتون رو نوشتین.
این یکی هم اشتباها بوده؟
جواب حاج محمد : احیاناً نظر دادن چند باره در وبلاگ ها که از نظر شما مشکلی نداره ؟
دقت کنید میبینید که یه بار اعلام آپدیت کردم و بار دوم نظر دادم.
اگر از نظر شما مشکل وبلاگستان فارسی همین یه مورد بوده و با عذر خواهی من حل میشه که من عذر خواهی میکنم تا مشکلات وبلاگستان فارسی برطرف شود .
ممنون از دقت نظرتون . موفق باشید
[پاسخ]
رضا پاسخ در تاريخ خرداد ۱۶م, ۱۳۸۹ ۱۲:۱۲ ق.ظ:
قربون دستت من که نفهمیدم کامنتم پاک شد تا اینکه اصلا ارسال نشده اگه پاک کردی خب صاحب اختیاری ولی یه علامتی فلشی چیزی بذار من متوجه شم کامنتم ارسال شده و پاک شده تا دوباره ارسالش نکنم.
پاسخ حاج محمد : آره برادر. چون از پایه و اساس اشتباه بود و طولانی هم بود ، حذف شد
جواب در وبلاگ خودتون عرض کردم
ممنونم
[پاسخ]
رضا پاسخ در تاريخ خرداد ۱۶م, ۱۳۸۹ ۱:۰۰ ق.ظ:
خلاصه از ما گفتن بود.
ما کار خودمون رو برای فرهنگ سازی تبلیغات کردیم.
پاسخ حاج محمد : انشالله همه مثل شما فکر فرهنگ سازی باشند
خرداد ۱۵م, ۱۳۸۹ at ۲:۵۶ ب.ظ
من کاملا مخالفم. البته با شعارهای افراطی نه با حرف شما
مقداری گوشمالی برای ایشون کافی بود و اونجا که غرورش تا حدی شکسته شد و برای چندمین بار از مردم خواستند سکوت کنند،باید این کار میشد تا تذکری موثر باشه!
پا از رهبری نباید فراتر نهاد. همه پشت سر ایشون هستیم
[پاسخ]
خرداد ۱۵م, ۱۳۸۹ at ۴:۰۹ ب.ظ
تذکر تقوا بر می گردد به برخی از شعارها
مثل این:
مرگ بر منافق در هنگام سخنرانی وی.. که فعلا ما با این قضیه مخالفیم و احساسات مردمی باعث این شعار شد.
اما شعار نواده روح الله سید حسن نصر الله خارج از تقواست؟
نه آقای حاج محمد
پاسخ حاج محمد : بحث سر یک شعار خاص نیست
بحث سر شخص خاص هم حتی نیست
بحث من اینه که در چنین مراسمی نباید بذاریم حاشیه پررنگ تر متن بشه.
جایگاه و شاءن مراسم امام امت خیلی بالاتر از این حرفهاست.
والله اعلم
[پاسخ]
خرداد ۱۵م, ۱۳۸۹ at ۶:۳۸ ب.ظ
بسم رب الشهداء
عجب تحلیلی ؟؟ که عمل رهبری شد بی اخلاقی میلیونی مردم نسبت به سید حسن خمینی …! مردم ! انهم این مردم !
خدا بیامرزد مولانا را
که می گفت :
هر کسی از ظن خود شد یار من… از درون من نجست اسرار من
یاعلی
پاسخ حاج محمد :خب به هرحال اگر قرار بود تحلیل ها همه به یه سمت باشه و به یه سمت بره ، غیر منطقی بود .
من برداشت شخصی خودم رو عرض کردم .
نکنه شما هم مثل خبرگزاری فارس معتقدید به اینکه همه ی مردم شعار میدادند (حتی یک نفر هم نبود که شعار ندهد). واقعاً اینطور بوده ؟
[پاسخ]
خرداد ۱۵م, ۱۳۸۹ at ۷:۴۱ ب.ظ
حاجی جان پدر کشتگی شما با فارس چکار داره به اینجا
واقعا هم شان مراسم امام این نبود که برخی که امام را برای مطرح کردن خودشان دوست دارند آن هم نامش را نه هدفش و آرمانش را سخنرانی کنند.
بنده اصل سخنرانی حسن اقا را توهین به امام می دانم. ایشان هیچ اقدامی در ایام دیگر برای ترویج افکار امام نمی کنند. حتی علیه آن هم می ایستند چطور با یک سخنرانی آن هم هر ۱۴ خرداد باید بپذیریم ایشان هنوز خمینی هستند؟
بالاخره می بایست کمی هم انصاف داشت… واقعا اگر هاشمی سخنرانی میکرد شانیتش بیشتر بود… زیرا مجمع تشخیص در مورد اهانت به امام و پاره کردن عکس امام موضع گرفته بود .. اما این حسن اقا نه …
پاسخ حاج محمد : حاجی من پدر کشتگی ندارم با فارس .
اخبارش رو هم پیگیری میکنم . اما گاهی حرف هایی میزند که باور کردنش با این گوشی که ما داریم ممکن پذیر نیست.
به نظر شما این حرف که فارس زده : ( حتی یک نفر هم نبود که شعار ندهد ) قابل باوره ؟
حتی یک نفر هم نبوده که شعار ندهد ؟ خدای نکرده ما هم چشم و گوش داریم دیگه .
باز تاکید میکنم به نظر من نه سید حسن ، هر کسی دیگر . اگر کلا نمی امدند برای سخنرانی یک بحثی است
اما! این برخورد در قبال هر کسی ، در این مراسم (تاکید میکنم در این مراسم) مورد قبول حقیر نیست.
طرف حسابم شخص نیست . ماهیت برنامه است.
والله اعلم
[پاسخ]
خرداد ۱۵م, ۱۳۸۹ at ۸:۵۸ ب.ظ
حاج محد خیلی گلی
اما آخرشم محاسن سید حسن رو نگفتی
من این مطلب رو از ظهر پیگیر بودم:
حسن خمینی در شوک توبه قرار دارد/
اینها دارند با نامه نویسی هاشان حسن خمینی را به یک اپوزیسیون بدون برگشت تبدیل می کنند/
بیات زنجانی، کروبی، فاتح و سایتها و شبکه های ضد انقلابی …
پس من هم با قسمت اعظمی از دیدگاه شما موافقم… ایشان هنوز هم امید به برگشت دارند… اما این امیدها در روزهای آینده یا به سرانجام می رسد یا به کلی قطع می شود… به هرحال منتظر می مانیم.
والله اعلم
پاسخ حاج محمد : ممنون . شما بزرگواری . پس اجازه بدید که خیلی به حاشیه نبریم بحث رو
ولی باید قبول کرد که همیشه عده ای کاسه داغ تر از آش هستند .
نه در قبال این جریان ها . نه کلاً . به قول دوست عزیزم بعضی ها از رهبر هم جلوترند .
اجازه بده ، چون بحث سر شخص نیست(چند بار تاکید کردم که بحث من سر این عمل هست) وارد جزییات درباره سید حسن نشیم که جداً خارج از مجاله
موفق و موید باشی برادر .
پ.ن : پیشنهاد میدم وبلاگت رو به همون دلایلی که در وبلاگت نوشتم تعطیل نکنی .
والله اعلم
[پاسخ]
خرداد ۱۶م, ۱۳۸۹ at ۱۲:۲۳ ق.ظ
سلام
نظرت درباره ی آثار فتنه در روابط خارجی چیه؟
با مطلب**آثار منفی فتنه بر روابط خارجی کشور** به روز هستم
خوشحال می شم بیای و نظرتو بگی
[پاسخ]
خرداد ۱۶م, ۱۳۸۹ at ۱:۲۶ ق.ظ
رفیق تنها چیزی که میتونم بگم اینه که دلایلتون اصلا قانع کننده نیست.
برداشت بنده ابنه که شما تفکراتی شبیه به علی مطهری دارید البته امیدوارم برداشت من اشتباه باشه.
پاسخ حاج محمد : ممنون از اظهار نظتون
خدا نکنه . یکی از سیاستمدارهایی که همیشه بهش منتقد بودم و هستم علی مطهریه
و مطمئنم دیدگاهم مثل اون نیست.
[پاسخ]
خرداد ۱۶م, ۱۳۸۹ at ۱:۴۲ ق.ظ
بیت امام متاسفانه برگزاری دعای کمیل و ندبه جمعه رو منوط به سخنرانی خاتمی و کروبی کردند البته این موضع خوشبختانه با مقامت سپاه روبرو شد و مراسم دعا کمیل و ندبه در خاک و خل اطراف حرم برگزار شد(به لطف خلف امام)
دوستان شرایط سید حسن نافرم تر از اونی که فکر می کنید
همنشینی با خاتمی و موسوی و مابقی حضرات توجیهی نداره اصلا.
در ضمن متاسفانه اصلا تفکر بیت امام شباهتی با نظرات ایشون نداره تمنی دارم دقت و مطالعه کنید.
[پاسخ]
خرداد ۱۶م, ۱۳۸۹ at ۳:۳۹ ق.ظ
ریشهی بیاخلاقی در این گونه موارد برمیگردد به چنین روزی… یکسال پیش! ریشهای که باید میخشکید اما ظاهرا تا ثریا خواهد رفت… و دیگر چه کسی میتواند این آب رفته به جوی را باز گرداند!؟
[پاسخ]
خرداد ۱۶م, ۱۳۸۹ at ۸:۵۸ ق.ظ
سلام برادر
شما توی جواب هایی که دادید به دوستان اعلام کردید شرایط مکان و زمان اعتراض مناسب نبوده اما توی تیتر نوشتید بی اخلاقی!!!در مراسم . حلال اعتراض یا بی اخلاقی؟
شما دنیای قشنگی واسه دیدن این شور توی اون روز نداشتید وگرنه جز زیبایی چیزی نمیدیدی مردم متنفرن از این افراد
پاسخ حاج محمد: بله به نظر بنده بردن مراسم بزرگداشت رحلت امام به حاشیه یعنی بی اخلاقی
اینکه گذاشتیم حاشیه پر رنگ تر از متن بشه بی اخلاقیه
اسم بهتری براش پیدا نکردم
[پاسخ]
خرداد ۱۶م, ۱۳۸۹ at ۹:۱۶ ق.ظ
سلام آن نظر شماست اين هم نظر من است :برخورد عالي بود
با كسي كه به اين بصيرت نرسيده كه نبايد با دشمنان ملت پالوده بخورد و پا بر وصيت پدرش بگذارد بايد اينگونه برخورد كرد شايد بيدار شود
[پاسخ]
خرداد ۱۶م, ۱۳۸۹ at ۹:۱۹ ق.ظ
آقا کجا پیشونی رو بوسیدن ?
صورتو بوسیدن
پاسخ حاج محمد : در اخبار که اینطور اومده . به چشم من هم اینطور اومده . فرق میکنه ؟
[پاسخ]
خرداد ۱۶م, ۱۳۸۹ at ۸:۳۳ ب.ظ
سلام. خدا همه مون رو حفظ کنه…
[پاسخ]
خرداد ۱۶م, ۱۳۸۹ at ۹:۲۰ ب.ظ
من مرقد بودم اولا جمعيت كم نبود چيزي حدود ۲۰۰۰۰۰۰ نفر بود ثانيا اگر آقا نبود مردم بلايي بدتر از اين سر حسن آقا و انصاري مي آورند
[پاسخ]
خرداد ۱۷م, ۱۳۸۹ at ۵:۵۷ ب.ظ
حاج محمد جان عزیز!
شما از رفتار رهبری تعبیر کردید که ایشون راضی نبودند به رفتار مردم و صد البته که راضی نبودند سید حسن آنقدر خود را در چشم مردم بد کند که مردم (هرچند تمام جمعیت نه اما اکثریت آنها) اینچنین بخوان باهاش برخورد کنند و به نظر من توهینی نکردند مگر اینکه بخواهید شعار ” مرگ بر موسوی ” و ” وصیت حاج احمد پیروی از ولایت ” رو توهین بدونیم به نواده ی امام و بیت ایشون! خب دروغ نگفتند که! مردم از دست امثال سید حسن ناراحتند در حد تنفر!!
تعبیر شما از حرکت آقا این بود که آقا راضی نبود از حرفهای مردم ولی من میگم که این تعبیر اشتباهه چرا؟ چون اولا آقا با لبخند (بعد از مدتها اینگونه لبخندی رو روی لبان آقا میدیدم) با مردم مواجه شدند دوما تعبیر من از بوسیدن صورت سید حسن اینه که آقا جای سیلی ای که مردم به سید حسن زدند رو بوسیدند اون هم با لبخند!
توصیه به تقوا که اول هر خطبه ی نماز جمعه هست و عبارت ” اوصیکم و اوصی نفسی به تقوا الله ” توی ابتدای تمام خطبه ها هست اسنادش هم موجوده
در مورد بی اخلاقی هم فرمودین که به نظر من اینکار بی اخلاقی نیست ! بی اخلاقی همنشین و هم سفره شدن با منافقینیست که تا قدرت داشتند خون مردم را در شیشه کردند و حالا هم که قدرت را از دست دادهاند مانند کودکان بهانه ی جای قبلی را میگیرند و در مقابل مردم و ولی خدا ایستاده اند ! بی اخلاقی همراهی نکردن با رهبر در تنفیذ حکمیست که حد اقل ۲۴ میلیون نفر به آن رای دادند در هر شرایطی! بی اخلاقی همراهی نکردن رهبر در کنار رئیس جمهور قانونی و مردمی است! اونقد مثال برای بی اخلاقی هست که تا امروز مشخص شده و اما میون همه ی حرفهای شما کار مردم رو بی اخلاقی خوندید اما به نظر من مردم فقط نسبت به یکسال خون دل خوردن خود و ولیشان عکس العمل کوچکی نشان دادند! توهینی هم نکردند! جمعیت هم اگر کم بود پس چرا سید حسن نتونست حرف بزنه با اون همه بلندگو؟!
باز هم میگم
نوادگی حضرت روح الله دلیل بر مصونیت نیست و نخواهد بود!
[پاسخ]
حاج محمد پاسخ در تاريخ خرداد ۱۷م, ۱۳۸۹ ۶:۰۴ ب.ظ:
البته که نوادگی حضرت روح الله دلیل بر مصونیت نیست و نخواهد بود!
البته که مردم باید یه جوابی به سید حسن می دادند .
البته که با منافقان بودن و همسفره شدن بسیار بدتر از این است .
و البته که …
اما هدف این بود که این مراسم ، شاءن بیشتری دارد ، نباید میگذاشتیم که حاشیه ها پررنگ تر از اصل باشد . که متاسفانه شد.
درباره خطبه های نماز جمعه . بله در تمام نمازهای جمعه همیشه بحث تقوی است . اما کافیه این نماز جمعه رو با یه نماز جمعه دیگه آقا مقایسه کنید تا تفاوت را احساس کنید. فرق هایی داشت . مدارک این هم موجوده :دی
[پاسخ]
خرداد ۱۷م, ۱۳۸۹ at ۶:۰۱ ب.ظ
ضمنا در مورد اینکه فرمودین که حاشیه از متن پر رنگ تر شد باید بگم که مطمئن باشید که اگر سید حسن مجال حرف زدن پیدا میکرد چنان فتنه ای رخ میداد که بیا و ببین! کم ندیدیم از این قبیل حرفها از دهان سید حسن و دوستانش!!
به نظرتون متن صحبت های آقا مستقیما به موضوع حاشیه ی مراسم (به قول شما) بر نمی گشت؟! یکساله که آقا میگه فتنه گر ها رو بشناسید و به دیگران بشناسونید خب مردم هم همین کا ررو کردند دیگه!
بصیرت در این حرکت مردم موج میزد
پاسخ حاج محمد : در این زمینه باهاتون مخالفم . سید حسن میدونست که نباید اینجا چیزی بگه که به ضررش تموم بشه
برای همین هوای خودشو داشت.
والله اعلم
[پاسخ]
خرداد ۱۷م, ۱۳۸۹ at ۷:۱۵ ب.ظ
توی وبلاگم یه متن کوتاه راجبش نوشتم !
[پاسخ]
خرداد ۱۸م, ۱۳۸۹ at ۷:۲۱ ب.ظ
این لینک را حتما بخوانید
http://www.jamaran.ir/fa/NewsContent-id_۱۴۸۶۶.aspx
[پاسخ]
خرداد ۲۰م, ۱۳۸۹ at ۱۲:۰۹ ق.ظ
فعالان و افسران بيدار جنگ نرم را که در طول مدت اين جنگ پر تلاش بوده ایدضمن تشکر و تقدير از اين همه کوشش از حضورشان خواهشمنديم تا در موعد مقرر با نصب بنر يا بيانيه و يا اسامي اين عزيزان و يا مقاله و محتوا و نظرات خود در مورد جنگ نرم پست زده وبه جبهه وبلاگي غدير اعلام فرمايند. باشد تا بار ديگر برگي زرين از وقايع انقلاب که در اين فضا ورق خورد است را براي هميشه جاودانه سازيد
[پاسخ]
خرداد ۲۰م, ۱۳۸۹ at ۷:۰۱ ب.ظ
سلام
خب من بر خلاف شما فکر می کنم
توی وبلاگ نوشتم
و دقیق تحلیل کردم حرکت رهبری رو
[پاسخ]
خرداد ۲۳م, ۱۳۸۹ at ۳:۰۹ ق.ظ
سلام علیکم
خدا قوت
نا ئب الزیاره بودیم ،نامتون رو بردیم
البته ما کی باشیم.
بحث خیلی جالبی در وبتون.(بین کسایی که نظر می زارن)
موفق باشید انشالله.
راستی قالب وبتون خیلی زیباست.
التماس دعا فراوان
یا علی
پاسخ حاج محمد : سلام . ممنونم که یاد ما بودید
امیدوارم همیشه شاهد حضور شما ، در وبلاگم باشم و از نظراتتون استفاده کنم
موید باشید
[پاسخ]
خرداد ۲۵م, ۱۳۸۹ at ۱۲:۳۴ ب.ظ
آقاي سيد حسن خميني بايد بداند كه چه نام بزرگي را دارد يدك ميكشد. من تا حدود زيادي با اين كار موافقم چون كه اگر آقاي سيد حسن خميني امروز بيدار نشود . فردا ديگر خيلي دير است. شما خودتون بهتر ميدانيد كه انحراف ذر،ه ذره پيدا ميشود. پس من اين اتفاق را براي سيد حسن خميني به فال نيك ميگيرم . شايد تلنگري باشد براي سيد حسن ها ….
[پاسخ]
خرداد ۲۵م, ۱۳۸۹ at ۱۲:۳۵ ب.ظ
در صورت تمايل ما را با نام جماران لينك كنيد.
با تشكر مديريت وبلاگ جماران
[پاسخ]
خرداد ۳۰م, ۱۳۸۹ at ۹:۲۷ ق.ظ
hey whats your myspace page.
Dont it
[پاسخ]
تیر ۲۷م, ۱۳۸۹ at ۷:۲۶ ب.ظ
تا نباشدچیزکی مردم نگویندچیزها
اخوی گرام،قراره که همین منافقین(موسوی وکروبی و…)ایشونو برای انتاخاباته بعد علم کنن ومردم فهیم قبل از اتفاقات بهش فهموندن که مملکت چند چنده،ضمنا اگه بی احترامی شده بود،خود امام خامنه ای می فرمود وازایشون دلجویی می کرد.ضمنا بعضی کارایی که ایشون تودوران انتخابات کرده قابل گذشت نیست وباید خداشم شکر کنه که بدتر از این باهاش برخورد نکردن.
امیدوارم تغییرعقیده بدید
یاعلی
[پاسخ]